fre 29 mars | Athena-rakennus, sali 166

Arviointiosaamisen ABC varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajille 29.3. ja 26.4. 2 pvä (3 opintopistettä)

ILMOITTAUTUMINEN ON PÄÄTTYNYT. Kurssin aikana teoria, tutkimus ja käytäntö kohtaavat ja opettajat saavat itselleen erilaisia toimintamalleja arvioinnin monipuoliseen hyödyntämiseen lapsen ohjauksen ja oppimista edistävän vuorovaikutuksen tukena.
Ilmoittaudu tekstissä olevasta linkistä.
Arviointiosaamisen ABC varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajille 29.3. ja 26.4. 2 pvä (3 opintopistettä)

Aika ja paikka

29 mars 2019 10:00 – 26 apr. 2019 16:00
Athena-rakennus, sali 166, Siltavuorenpenger 3A, 00170 Helsinki, Suomi

Tapahtumainfo

ILMOITTAUTUMINEN KOULUTUKSEEN ON PÄÄTTYNYT! Osallistujille on lähetetty koulutuksen ohjelma ja ohjeet sähköpostitse. Mikäli olet estynyt, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian, jotta voimme vapauttaa paikan varasijoilla oleville. 

KAARO-verkosto järjestää kevään 2019 aikana maksutonta täydennyskoulutusta arviointiosaamisesta varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajille. Koulutukseen otetaan 40 henkeä ilmoittautumisjärjestyksessä. Koulutus on kaksipäiväinen (29.3. ja 26.4.) ja lähipäivien lisäksi tehdään omaan työhön kytkeytyviä harjoituksia. 

Arviointiosaamisen ABC -täydennyskoulutus antaa työvälineitä varhaiskasvatuksen oppimista tukevaan arviointiin. Kurssilla tutustutaan arviointiin ja palautteenannon perusteisiin varhaiskasvatuksessa ja esipetuksessa. Kurssi herättää ajatuksia oppimista ja lapsen kasvua tukevien arvioinnin toteutustapojen kehittämisestä. Koulutus avaa oppimisen taitojen tukemista lapsen ikätason mukaisesti ja antaa teoreettista tukea ja käytännön toteutusmalleja lapsen oppimisen tukemiseen.   

Sisällöt

  • arviointi ja palaute varhaiskasvatuksessa
  • pedagoginen dokumentointi
  • monipuoliset palautekäytänteet ja niiden rakentaminen
  • varhaiskasvatuksen oppimistavoitteiden avaaminen ja sanoittaminen huoltajille
  • tavoitteiden asettaminen ja tarkastelu yhdessä lapsen kanssa
  • oppimaan oppimisen taitojen kehittäminen varhaiskasvatuksessa, oppimiseen liittyvien tunteiden käsittely oppimista   eteenpäin tukien
  • arviointi oppimisprosessin tukena
  • lapsen itsearvioinnin tukeminen eri tavoin
  • positiivisen ja oppimista tukevan arviointikulttuurin kehittäminen työyhteisössä 

Kouluttajina: 

Mirjam Kalland

Jonna Kangas

Jyrki Reunamo

Jenni Vartiainen

Marja Tamm

Lotta Avelin

Kurssin aikana teoria, tutkimus ja käytäntö kohtaavat ja opettajat saavat itselleen erilaisia toimintamalleja arvioinnin monipuoliseen hyödyntämiseen lapsen ohjauksen ja oppimista edistävän vuorovaikutuksen tukena.

Kurssin laajuus:  3 opintopistettä. 

Jaa tapahtuma